Als je reageert op een vacature van Pantein of een vacature alert aanmaakt via www.werkenbijpantein.nl, laat je jouw persoonsgegevens bij ons achter. We leggen je graag uit hoe we met die gegevens omgaan en wat jouw rechten zijn. Heb je vragen hierover, dan kun je een bericht sturen naar werken@pantein.nl.

Waarvoor gebruiken we jouw gegevens?

We gebruiken jouw gegevens voor:

  • het selecteren van de meest geschikte kandidaten;
  • het verstekken van informatie over het verloop van de sollicitatieprocedure;
  • het maken van afspraken.

Maak je een profiel aan binnen ons kandidatenportal en/of maak je een vacaturealert aan, dan worden jouw gegevens alleen gebruikt om je te informeren over nieuwe vacatures die voldoen aan de criteria die je hebt ingesteld. Je kandidatenprofiel maken is vrijwillig. Je kunt je account ieder moment weer intrekken en verwijderen. Log hiervoor in op jouw account en ga naar ‘Status account aanpassen’ en kies voor ‘Account verwijderen’.

Als je onze website bezoekt, dan houden we bij hoe je de website gebruikt. Dit doen we om doorlopend de gebruikerservaring te blijven verbeteren. We maken daarom ook rapportages. Hierin staan alleen geanonimiseerde gegevens.

Welke gegevens verzamelen we?

Als je een profiel aanmaakt of reageert op een vacature dan verwerken we de volgende categorieën persoonsgegevens:

  • persoonlijke gegevens, zoals je naam, (e-mail)adres en telefoonnummer;
  • arbeidsgegevens, zoals werkervaring, opleidingen die je in je cv of motivatiebrief benoemt;
  • beeldmateriaal, zoals foto’s op je cv of een video als je die voor je sollicitatie mee hebt gestuurd;
  • gegevens die je invult voor het aanmaken van een persoonlijk profiel of vacaturealert;
  • IBAN gegevens;
  • ingevuld formulier arbeidsgezondheidskundige screening;
  • kopie diploma’s;
  • BIG-registratie;
  • alle andere gegevens die je (ongevraagd) met ons deelt.

Hoe lang bewaren we jouw gegevens?

Word je afgewezen, maar verwachten we dat je kans maakt op andere vacatures, dan vragen we of je hierin interesse hebt en ingeschreven wilt blijven staan. Als je daarmee instemt dan bewaren we je gegevens voor één jaar.

Na het einde van de sollicitatieprocedure bewaren we jouw gegevens nog vier weken. Alleen met jouw toestemming bewaren we je gegevens langer voor eventuele volgende procedures.

Als je solliciteert of een vacaturealert aanmaakt, krijg je een persoonlijke pagina met je profiel. Vlak voor het einde van aflooptermijn (7 dagen) krijg je een e-mail met de vraag of je wilt verlengen. Je kunt je profiel op elk moment ook altijd zelf verwijderen.

Uitzonderingen zijn echter:

  • als je via ons recruiters-team wordt ingevoerd, vragen wij je via een e-mail om toestemming te geven. Na toestemming wordt automatisch de standaard bewaartermijn gehanteerd. Wordt niet binnen 14 dagen toestemming gegeven door jou, dan anonimiseren wij je gegevens weer;
  • mocht je 12 maanden na het geven van de toestemming nog steeds in een sollicitatie procedure zitten, dan wordt de bewaartermijn aangepast naar 28 dagen na je laatste sollicitatie reactie;
  • bij een kandidaat die is aangenomen, wordt de bewaartermijn verlengd naar de periode waarin kandidaat zichtbaar moeten zijn voor onze rapportagestool.

Als je bij ons in dienst komt dan worden jouw gegevens opgenomen in je personeelsdossier.

Sturen we gegevens door?

Nee, Pantein stuurt geen gegevens door naar andere partijen en ook niet naar landen buiten Europa. We werken wel samen met leveranciers, maar wij blijven dan volledig verantwoordelijk voor een juiste gegevensverwerking.

Hoe gaan we om met privacy?

Wil je meer weten over hoe Pantein als zorgorganisatie omgaat met privacy? Dit kun je lezen op Pantein & Privacy.
De Functionaris voor Gegevensbescherming bij Pantein is te bereiken via:
Stichting Privacyzorg, Dhr. P. Schell
Postbus 270, 6600 AG Wijchen
Telefoonnummer: 0800-1090
Emailadres: servicedesk@privacyzorg.nl

Deze pagina is gemaakt in november 2023.